Collecte van 21 feb 2021

Collecte Kerk in Actie - Werelddiaconaat (Moldavië - 40dagentijd 2021)

Door de economische situatie in Moldavië zien veel mensen geen andere mogelijkheid dan een baan te zoeken in het buitenland. Dit heeft desastreuze gevolgen voor de samenleving: in sommige dorpen wonen alleen nog maar ouderen en jongeren. Kerk in Actie ondersteunt kerken die hen stimuleren om voor elkaar te zorgen. Jongeren helpen eenzame en zieke ouderen. Andersom bieden ouderen de jongeren, die opgroeien zonder ouders, een plek waar ze met hun verhaal terecht kunnen.

40dagentijd

Deze collecte is onderdeel van de 40dagentijdcampagne 2021. Meer informatie en alle materialen voor deze campagne vindt u op kerkinactie.nl/40dagentijd.

Collectefilm

Download deze collectefilm om te vertonen in uw kerk.

Door de economische situatie werken veel inwoners van Moldavië in het buitenland. Ouderen en kinderen blijven alleen achter. Moldovan Christian Aid (MCA) ondersteunt kerkelijke gemeenten om er voor deze kwetsbare mensen te kunnen zijn en helpt voorgangers bij hun diaconale initiatieven.