Doe mee met Wereldvluchtelingendag

Sta op zondag 20 juni - Wereldvluchtelingendag - samen stil bij het lot van mensen wereldwijd op de vlucht.

Wat kunt u doen?

We hebben liturgiesuggesties gemaakt en een handig draaiboek voor een leuke actie om vluchtelingen in uw omgeving te verrassen met de actie Deel je Cake.

Als u meedoet met Deel je Cake kunt u bij ons wenskaartjes bestellen om te verspreiden bij de actie.

Ook is er een handleiding om plaatselijk een Wake voor vluchtelingen te organiseren, tegelijk met de inspirerende 24-uurs livestream wakevoorvluchtelingen.nl vanuit het buurt-en-kerkhuis Bethel in Den Haag. Tenslotte is er materiaal om plaatselijk in actie te komen voor vluchtelingenkinderen in Griekenland.

Collecte

In de kerk

De collecte van 20 juni heeft als thema Noodhulp Griekenland. Partners van Kerk in Actie helpen vluchtelingen op het eiland Lesbos en op het vasteland.

Huis-aan-huiscollecte

In de week van 22 t/m 27 november collecteren we voor vluchtelingenkinderen in Griekenland. We zijn op zoek naar lokale coördinatoren die de collecte in hun wijk of dorp willen organiseren. Aanmelden kan via kerkinactie.nl/huisaanhuiscollecte.

Actie 500 kinderen

We blijven onze regering oproepen om vluchtelingen niet alleen in Griekenland te helpen, maar ook meer van hen in Nederland op te vangen. Op onze themapagina Vluchtelingen vindt u meer informatie over hoe u hieraan mee kunt doen.

Doe mee

Via het onderstaande formulier kunt u het materiaal van uw keuze aanvragen. U ontvangt dit daarna in uw mailbox.

Link kaart project kerk in Actie

project

Nog altijd zijn er miljoenen mensen over de hele wereld op de vlucht. Op zoek naar veiligheid stranden mensen uit landen als Syrië, Afghanistan en Iran in Griekenland. Hier wacht hen een moeilijke en onzekere tijd. Kerk in Actie ondersteunt drie organisaties die hen opvangen, begeleiden en hen voorzien van voedsel, kleding, zorg en onderwijs.