Noodhulp na aardbeving in Haïti

De bevolking van Haïti werd 14 augustus 2021 getroffen door een zware aardbeving. Er zijn bijna 2.000 doden en meer dan 7.000 mensen raakten gewond. De verwoesting is enorm. Meer dan 14.000 gezinnen zijn dakloos. Hun huizen zijn verwoest of beschadigd. Kerk in Actie is noodhulp gestart via het internationale kerkelijk netwerk. Uw steun voor Haïti is hard nodig!

In grote delen van het land hebben mensen geen toegang tot water, voedsel, communicatie, vervoer en elektriciteit. Hulp is dringend nodig maar komt moeilijk op de plek van bestemming doordat wegen zwaar zijn beschadigd. Tropische storm Grace bereikte Haïti op maandag en bemoeilijkt de hulpverlening vanwege ondergelopen gebieden en modderstromen.

Direct doneren

Bekijk beelden van de verwoesting door de aardbeving en orkaan die daarna volgde:

Uw steun is hard nodig

Kerk in Actie biedt noodhulp via het internationale kerkelijk netwerk ACT Alliance. Samen met kerken wereldwijd ondersteunen we lokale partners bij het geven van noodhulp. Er is dringend behoefte aan tenten, kleding, voedsel, zeep en waterfilters voor schoon drinkwater.

Aardbevingen en orkanen teisteren Haïti met regelmaat. Dat investeren in wederopbouw werkt blijkt uit de hulp na orkaan Matthew in 2016. Na deze orkaan bouwde Kerk in Actie, via ACT, rampbestendige huizen. Deze huizen staan ook in het huidige aardbevingsgebied en staan nog steeds overeind.

Dit doet Kerk in Actie met uw geld

Met uw donatie ondersteunt u het werk in Haïti en soortgelijk werk van Kerk in Actie.

We hebben via ons internationaal kerkelijk netwerk (ACT) direct 1.000 hygiënepakketten en 500 nood/bouwpakketten uitgedeeld. Ook wordt geld uitgetrokken voor het herstellen van waterbronnen. Gebrek aan schoon water is een groot probleem en ziekte-uitbraken liggen op de loer.

• Voor 43 euro krijgt een gezin een hygiënepakket met zeep, douchegel, tandpasta, tandenborstels, toiletpapier, kam, luiers en wasmiddel.
  • Voor 62 euro krijgt een gezin een noodpakket met dekzeilen, touwen en dekens.

Steun dit werk met een bijdrage op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. Aardbeving Haïti of doneer direct via onderstaande button.

Geef voor Haiti   Bid voor Haiti

Foto's komen van onze lokale partners in Haiti, o.a.Jude St Gilles