Een nieuw leven voor Dela, dankzij uw steun

De Ghanese organisatie Challenging Heights zet zich in om kinderen, die op het enorme stuwmeer Lake Volta in of rondom de visserij werken, te bevrijden en een nieuw bestaan te bieden. Mede dankzij uw steun aan Kerk in Actie konden de medewerkers van deze organisatie het 15-jarige meisje Dela bevrijden en haar een menswaardig leven bieden.

Toen Dela acht jaar oud was, werd ze aan het werk gezet bij Lake Volta. Zeven jaar lang moest werken in de visserij en ook seksuele diensten verlenen. Ze kon niet lezen en schrijven en wist niet hoe ze zelf uit haar mensonterende situatie moest ontsnappen. De medewerkers van de Ghanese organisatie Challenging Heigthts kwamen in 2016 met haar in contact. Dela was inmiddels al 15 jaar oud.

Dela kreeg acht maanden onderdak en begeleiding in het opvangcentrum van deze partnerorganisatie van Kerk in Actie. Er werd contact gelegd met haar familie. Na acht jaar kon ze daar weer terugkeren. Bovendien kreeg Dela een beroepstraining in de catering. Nu kan ze heerlijke maaltijden bereiden en verkopen. Ze verdient nu 55 euro per maand met haar werk en kan daarmee een eigen bestaan in vrijheid opbouwen.

Hartelijk dank voor uw steun aan meisjes als Deli. Ook in 2019 gaat Challenging Heights weer door om kinderen te redden uit slavernij.

In Ghana werken naar schatting 20.000 kinderen en jongeren onder dwang in de visserij. De organisatie Challenging Heights zet zich in om deze kinderen te bevrijden, op te vangen en te herenigen met familie. Door voorlichting wil men nieuwe uitbuiting voorkomen.

Blijf op de hoogte van Stop kinderarbeid in de visserij