Gebed voor stille ramp in Moldavië

Een gebed uit Moldavië, waar er door het coronavirus ook hele andere schrijnende situaties ontstaan.

Heer,

wij, het team van Youth for Christ Moldavië en de vrijwilligers van de kerken,
wij willen U danken omdat U alleen ons heden en onze toekomst zeker kan stellen in deze moeilijke situatie.
Dank U dat U ons de opdracht gaf om kinderen en gezinnen die in de knel raken, te dienen.
Om te zorgen voor hen die in nood zitten en lijden in deze moeilijke tijden.

Wij vragen U om hen te beschermen en om gezondheid te geven aan hen die besmet zijn geraakt.
Bescherm ook anderen zodat ze mensenen die in nood zijn kunnen dienen.
We zijn dankbaar dat wij als organisatie voldoende middelen hebben en zo in staat zijn om hulp te geven aan zij die in nood zijn.

Heer bescherm hen die hulp geven aan de frontlinies.
Geef wijsheid aan de vrijwilligers, leg de juiste woorden in hun mond en vul hen met Uw liefde van boven,
zodat zij Uw volmaakte liefde en zorg voor kinderen kunnen delen

Wij vragen u om perspectief voor onze organisatie, de kerken, het team en de mensen die wij helpen.
Wij willen Uw stem verstaan en Uw pad volgen. Bemoedig met Uw worden hen die Uw woord nodig hebben,
hulp nodig hebben en het Evangelie nodig hebben.

Amen.