Moldova Venim…..Moldavië wij komen eraan!

Al ruim een jaar zijn de Dorpskerk en de Marcuskerk uit Leusden heel actief met het inzamelen van geld voor de Kerk in Actie partner Moldovan Christian Aid in Moldavie. Er was veel betrokkenheid in de beide kerken en toen er de mogelijkheid bestond om Moldovan Christian Aid zelf te bezoeken meldden zich maar liefst 18 mensen aan voor dit bezoek. Aanstaande zaterdag zal deze groep, in de leeftijd van 16 t/m 73 jaar vertrekken naar Moldavie. Vanuit Kerk in Actie reist Hanneke van den Biggelaar met hen mee.

Op zaterdagochtend  20 juli a.s. verzamelen de 18 reizigers naar Moldavië zich om 06.30 uur bij de Marcuskerk. Dominee Rob zal hen dan de zegen meegeven voor de reis. Om 6.50 uur vertrekt dan de taxibus dan naar Schiphol. Natuurlijk hopen ze dat naast directe gezinsleden ook een (groot) aantal gemeenteleden hen komt uitzwaaien. Als  “ambassadeurs”  van de Protestantse gemeente Leusden zullen ze op reis gaan.

In aanloop naar de reis heeft de groep twee voorbereidingsdagen gehad. Deze werden begeleid door Kerk in Actie. Onderwerpen als interculturele communicatie, veiligheid, teambuilding en het ontmoetingsconcept zijn in verschillende vormen de revue gepasseerd. Hieronder staan verschillende foto's van deze voorbereidingsdagen.

De groep is te volgen via de blogs op de site van Kerk in Actie. Wanneer u zich abonneert op de blogs dan krijgt u een melding als er weer een nieuwe blog verschenen is.

De reizigersgroep Moldavië

Door de economische situatie werken veel inwoners van Moldavië in het buitenland. Ouderen en kinderen blijven alleen achter. Moldovan Christian Aid (MCA) ondersteunt kerkelijke gemeenten om er voor deze kwetsbare mensen te kunnen zijn en helpt voorgangers bij hun diaconale initiatieven.

Blijf op de hoogte van Kerk helpt kwetsbare mensen