Voortgang uitzending Jeannet Bierman

Omdat de situatie in Colombia rondom corona nog steeds zorgelijk is, is besloten het vertrek van Jeannet Bierman naar Colombia verder uit te stellen. Medio 2021 wordt opnieuw bekeken hoe de situatie in Colombia is.

Wanneer we de verwachting hebben dat vertrek van Jeannet wel mogelijk is, dan zal dat pas in januari 2022 zijn.

Bezoek aan Colombia

We hopen dat Jeannet in de tweede helft van 2021 alsnog de cursussen kan doen ter voorbereiding van haar uitzending. Deze zijn in de afgelopen periode vanwege corona niet doorgegaan. Ze zal in de tweede helft van 2021 ook een bezoek brengen aan Colombia om kennis te maken met de universiteit, de context daar en de diverse partners.

Collecterooster

Door het uitgestelde vertrek van Jeannet was Kerk in Actie genoodzaakt het collecterooster voor 2021 aan te passen. Het werk van Jeannet in Colombia was een van de centrale collecteprojecten in de Veertigdagentijd 2021. In plaats daarvan staat nu het werk van Wilbert van Saane in Libanon centraal. Maar uw inzet voor Colombia blijft onverminderd nodig: voor de universiteit en de andere projecten die door Kerk in Actie worden gesteund.

Het werk gaat door

We zijn blij dat we komende tijd op diverse manieren de expertise van Jeannet kunnen inzetten. Het komende halfjaar zal ze onderzoeken hoe en of migrantenkerken en lokale protestantse gemeenten elkaar kunnen ondersteunen in hun diaconale werk, en welke rol Kerk in Actie daarin zou kunnen spelen. Ondertussen blijft Jeannet gewoon beschikbaar voor diensten, zal ze blogs schrijven en haar betrokkenheid bij en kennis over Colombia laten groeien.

We vragen uw voorbede voor Jeannet en haar werk.