Vraag van de maand: Kent u kinderen die buiten het kinderpardon vallen?

In 2019 heeft de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) een eerste beslissing genomen in alle zaken van kinderen die een beroep hebben gedaan op de Afsluitingsregeling van het kinderpardon, die op 29 januari 2019 in werking trad. Kerk in Actie is blij voor ieder kind dat dankzij deze regeling een verblijfsvergunning heeft gekregen. Tegelijkertijd is van de kinderen die in beeld zijn bij de Kinderrechtenhelpdesk van Defence for Children, partner van Kerk in Actie, bekend dat meer dan de helft van die kinderen is afgewezen, omdat zij volgens de IND niet aan een van de criteria voldoen. Dat is zeer zorgwekkend.

Vraag van de maand: Kent u kinderen die buiten het kinderpardon vallen? Stuur dan s.v.p. een mail aan Karel Jungheim: j.jungheim@protestantsekerk.nl.