Weer naar de kerk

Het is zondags altijd een drukte van belang in de kerk van Ibex Hill. Overal zitten mensen. Op bankjes of op de grond. Er kan altijd nog wel iemand bij.

Via livestream

Eind maart was dat ineens voorbij. Dominee Peter Kaela preekte in een leeg kerkgebouw. Hij zong zelf alle liederen. Via livestream op Facebook was alles te volgen.

Sinds Pinksteren gaan ze in Ibex Hill weer naar de kerk. Met maximaal 50 mensen tegelijk. In drie diensten achterelkaar. En met een mondkapje op.

Op gepaste afstand

Je ziet precies waar mensen mogen zitten. Het is lang niet zo vol als anders. Maar het is weer kleurrijker dan in april!

Tussen hen in

Over een paar weken hopen we weer tussen hen in te zitten. Op voorwaarde dat het aantal corona besmettingen laag blijft. Er voldoende vliegtuigen gaan. En onze werkvergunning is verlengd.

In Zambia groeit de kerk en daarmee ook de vraag naar predikanten, die gemeenten kunnen leiden in soms arme en moeilijke omstandigheden. De theologische faculteit aan de Justo Mwale University in Lusaka biedt kwalitatief goed theologisch onderwijs. Er worden predikanten opgeleid, die een waardevolle bijdrage leveren aan kerk en samenleving. In de opleiding is veel aandacht voor onderwerpen, zoals hiv/aids, man-vrouw vraagstukken, mensenrechten, politiek, voedselveiligheid, klimaatverandering.

Blijf op de hoogte van Betrokken predikanten opleiden