Pijl naar links Alle agenda-items

Congres over de toekomst van internationale samenwerking

20 mrt 2020 14:00, Mauritskazerne, Nieuwe Kazernelaan 2, Ede

Bij deze nodigen wij u uit voor een congres over de toekomst van internationale samenwerking. Kerk in Actie zal hier de workshop Een robuuste samenleving geven. We gaan het gesprek aan over veiligheid en de rol, die maatschappelijke organisaties in versch

• Congres: Een wereld in verbinding
    met Sigrid Kaag, Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking
  • Wanneer? Vrijdagmiddag 20 maart 2020, 14-17 uur
    Van 14.30-15.50 uur geeft Kerk in Actie de workshop 'Een robuuste samenleving'
  • Waar? Mauritskazerne, Nieuwe Kazernelaan 2, Ede
  • Aanmelden: via het CDA, ongeacht politieke voorkeur.
  • Download de uitnodiging

Gebrek aan veiligheid kent vele vormen. Natuurgeweld en andere rampen, bestaansonzekerheid door geweld, economische en sociale crises, maatschappelijke uitsluiting en verlies van saamhorigheid, armoede en geweld, etc. Soms vertaalt zich dit in angst voor de ander en ondermijnt het de gemeenschapszin. Maatschappelijke organisaties, waaronder kerken en kerkelijke organisaties spelen vaak een belangrijke rol bij vredesopbouw, humanitaire hulp en ontwikkelingssamenwerking. Zij dragen daardoor onmiskenbaar bij aan het versterken van maatschappelijke samenhang, veiligheid en een robuuste samenleving die tegen een stootje kan. Oorzaak en aanpak verschilt per land. Twee voorbeelden uit Noord en Zuid tonen hoe - in het werk van Kerk in Actie - humanitaire hulp en diaconaal ontwikkelingswerk elkaar nodig hebben en versterken.

Deze bijeenkomst is niet georganiseerd door de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk.

In Mauritskazerne, Nieuwe Kazernelaan 2, Ede