Pijl naar links Alle agenda-items

Studiedag - 'Zorgzame Kerk in de praktijk’

2 okt 2015 00:00

U bent van harte welkom op de jaarlijkse studiedag Kerken en Wmo die Kerk in Actie samen met de Federatie van Diaconieën organiseert op vrijdag 2 oktober a.s. Thema is ‘Zorgzame Kerk in de praktijk’.

Programma-informatie

In het ochtendprogramma presenteert prof. dr. Herman Noordegraaf, bijzonder hoogleraar en docent voor diaconaat aan de Protestantse Theologische Universiteit, de uitkomsten van het onderzoek Zorgzame Kerk dat hij samen met Jac Franken, beleidsmedewerker bij het Expertisecentrum van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk, gehouden heeft. Aansluitend schetst Carla van der Vlist, teamleider binnenlands diaconaat bij de dienstenorganisatie, een visie op de toekomst van het diaconale werk.

Tijdens het middagprogramma worden vier workshops gehouden over de vier deelprojecten van Zorgzame Kerk. U kunt hierin kennis nemen van de variëteit aan ervaringen, aanpak en resultaten. Het middagprogramma wordt op ludieke wijze afgesloten door Kees Posthumus. Hij zet de aanwezigen in beweging om voort te gaan op de ingeslagen weg. Download de folder 'Zorgzame Kerk in de praktijk' voor meer informatie over de studiedag.

• Datum: vrijdag 2 oktober, aanvang 10:00, start programma 10:30 tot 15:30 afsluiting
  • Locatie: Landelijk Dienstencentrum Protestantse Kerk, Joseph Haydnlaan 2a, Utrecht
  • Entree: € 15,00, inclusief lunch, koffie & thee

Aanmelden (= vol)

Het is helaas niet meer mogelijk om u in te schrijven voor deze studiedag. Als u op de wachtlijst geplaatst wilt worden, wilt u dan uw naam, adres, mailadres, telefoonnummer overdag en workshopkeuze doorgeven? Als er afzeggingen binnenkomen wordt er zo snel mogelijk contact opgenomen met de deelnemers van deze lijst. De aanmelding voor deze lijst kan gestuurd worden aan: j.van.heusden@kerkinactie.nl

Het is nog wel mogelijk om u aan te melden voor de Landelijke Diaconale Dag en daar te kiezen voor de workshop over de Zorgzame Kerk of de workshop “Samenwerken met sociale wijkteams”. Deze dag wordt gehouden op 21 november aanstaande in de Jaarbeurs in Utrecht. Voor meer gegevens en aanmelding kunt u terecht op de site www.kerkinactie.nl/ldd2015

*Wilt u meer achtergrondinformatie over dit onderwerp?  Ga dan naar ons thema Zorgzame Kerk.

Deze bijeenkomst is niet georganiseerd door de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk.