Collecte van 9 feb 2020

Collecte Protestantse Kerk - Catechese en educatie

In lokale kerken zijn allerlei mensen actief als ambtsdrager, diaken, scriba, ouderling, jeugdleider, predikant of op andere terreinen. Zij kunnen soms best een steuntje in de rug gebruiken op het gebied van kennis, ideeën en ondersteuning bij de invulling van hun taak. Het is niet alleen waardevol maar óók leuk om te blijven leren en verder te groeien in die rol.

De Academie van de Protestantse Kerk heeft een relevant, onderscheidend en modern trainingsaanbod voor professionals én vrijwilligers in de kerk. Zo kunnen (op)nieuw
startende ambtsdragers een ‘blended training’ Nieuwe Ambtsdragers doen. Die training bestaat uit theorie in een interactieve e-learning en bijeenkomsten. Naast toepassing en verdieping van de theorie is er volop ruimte voor uitwisseling. Uit reacties van deelnemers blijkt dat deze manier van trainen werkt en in een duidelijke behoefte voorziet! De Protestantse Kerk wil graag meer trainingen op deze vernieuwende manier aanbieden. Met uw gift in deze collecte draagt u hieraan bij.