Inspirerende diaconale praktijkvoorbeelden op de Kerk in Actiedagen

De Kerk in Actiedagen komen dichterbij! Op zaterdag 11 november is de eerste regionale dag in Apeldoorn, op 25 november de tweede dag in Gouda. Geef je op, en neem gerust andere geïnteresseerden uit je gemeente mee!

“Er komen veel kinderen zonder ontbijt naar school. Willen jullie eens meedenken?” vroeg een basisschool aan de kerk in Apeldoorn. Nu is er op die school een dagelijkse ‘boterhammenbar’ waar vrijwilligers uit de kerk ontbijtjes maken voor kinderen die in armoede leven. En van het een kwam het ander: de kerk en de school werken ook op andere gebieden samen.

Op de Kerk in Actiedag op 11 november vertelt de Protestantse Gemeente Apeldoorn meer over dit inspirerende initiatief, en op 25 november horen we in Gouda ook zo’n mooi diaconaal praktijkvoorbeeld. Van harte welkom op een van deze twee dagen.

Keuzeprogramma

Wat kun je nog meer verwachten op de Kerk in Actiedagen? Een greep uit het programma:

• Een plenaire start met een viering, een inspirerend diaconaal verhaal uit de stad waar we te gast zijn, en muziek met Hanna Rijken.
  • Een keuzeprogramma met onder andere een bemoedigingssessie, een diaconale wandeling of fietstocht door de wijk, een pop-upkoor, en diverse workshops over armoede, samenwerken, GroeneKerken en het nieuwe concept ‘Actielanden’ van Kerk in Actie. Met natuurlijk een lunch tussendoor.
  • Een gezamenlijke afsluiting met een optreden van het pop-upkoor en een borrel.

De Kerk in Actiedagen zijn een voortzetting van de Landelijke Diaconale Dag (LDD). We organiseren de dagen nu regionaal, zodat meer mensen in de gelegenheid zijn om te komen. Neem gerust andere geïnteresseerden uit je gemeente mee! De beide locaties zijn zowel per auto als OV goed te bereiken.

Meer informatie en aanmelden