Collecte van 7 mei 2023

Collecte Kerk in Actie 2023 - Noodhulp (Oekraïne)

Door de jarenlange economische crisis in Oekraïne hadden al veel inwoners grote moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, maar de grootschalige oorlog zette alles op zijn kop. Kerken in Oekraïne schieten te hulp en zijn een toevluchtsoord voor ontheemden en slachtoffers van de oorlog.

Al jaren stimuleert partnerorganisatie UEP lokale kerken om sociale initiatieven te ontplooien in eigen dorp of stad. Dat werkt: deze gemeenschappen maken het verschil voor iedereen die hulp nodig heeft.

Meer lezen: kerkinactie.nl/kerkoekraine

Veiligheid, stabiliteit en psychosociale ondersteuning. Dat wil Kerk in Actie bieden aan kinderen in Oekraïne. Door de jarenlange contacten met Oekraïense kerken kan Kerk in Actie hulp bieden in het hele land. Kinderen krijgen een veilige plek om te spelen, psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven en Oekraïense gezinnen ontvangen voedsel- en zadenpakketten, zodat ze toch eten op tafel hebben.