Collecte van 5 mrt 2023

Collecte Kerk in Actie 2023 - Zending (Palestina, 40dagentijd)

Palestijnse christenen vormen een kleine gemeenschap in het Heilige Land: minder dan 2 procent van de bevolking is christen. Kerk in Actie steunt het werk van verschillende organisaties in Palestina die lokale gemeenten ondersteunen, zowel bij bijbelstudie als bij diaconaal werk.

Gemeenteleden krijgen meer bijbelkennis en dat opent deuren: ze passen het toe in hun eigen leven en worden actiever in de kerk. Samen bespreken ze problemen in de samenleving en zoeken naar oplossingen.

Wat betekent dit project voor Marjam (60)?

“Ik kom uit een traditioneel christelijke familie uit Palestina, maar had de Bijbel nog nauwelijks van binnen gezien. Hoewel ik naar een christelijke school ging, raakte de kerk nogal op de achtergrond. Bij mijn vriendin Layla is dat totaal anders. Het geloof speelt een grote rol in haar leven en ze haalt veel wijsheid uit de Bijbel. Sinds ze me meenam naar een bijbelstudie in de kerk is mijn leven veranderd. De bijeenkomsten sluiten goed aan bij de dagelijkse realiteit en zijn altijd informeel. We lezen verhalen over Jezus en Hij is nu mijn grote voorbeeld. Ik ben er iedere week bij!”

Meer lezen: kerkinactie.nl/bijbelinpalestina