Collecte van 2 jul 2023

Collecte Kerk in Actie 2023 - Werelddiaconaat (Indonesië)

De Indonesische provincie Oost-Nusa Tenggara is een van de armste gebieden van Indonesië. Veel mensen die hier wonen trekken naar andere Indonesische provincies, of naar het buitenland, zoals bijvoorbeeld Maleisië. Sommige migranten hebben niet de juiste papieren, waardoor ze onbeschermd zijn en makkelijk slachtoffer worden van mensenhandel.

De Timorese Kerk (GMIT) geeft voorlichting over veilige migratie, zet economische
projecten op zodat mensen minder snel migreren en biedt pastorale en praktische hulp aan getraumatiseerde slachtoffers.

Het eiland Timor is een van de armste gebieden van Indonesië. Veel inwoners trekken weg naar andere eilanden of naar het buitenland, bijvoorbeeld Maleisië. Soms hebben ze daarvoor niet de juiste papieren. Omdat ze dan onbeschermd en onverzekerd zijn, zijn ze kwetsbaar voor misstanden of raken ze bij ziekte in het buitenland in de problemen.