Doe mee met de huis-aan-huiscollecte van Kerk in Actie

Een primeur! Voor het eerst organiseert Kerk in Actie een landelijke huis-aan-huiscollecte. Het mooie van zo’n collecte is dat nog veel meer mensen kunnen kennismaken met Kerk in Actie en ons werk kunnen steunen. Samen zetten we ons dit jaar in voor vluchtelingenkinderen in Griekenland. We geloven dat mensen van harte bereid zijn om hiervoor te geven. Doet u mee om de collecte tot een succes te maken?

Samen voor vluchtelingenkinderen

In de week van 29 november t/m 5 december 2020 gaan we in zoveel mogelijk plaatsen in Nederland aan de deur collecteren. Dit is het collectedoel van dit jaar:

Geef licht! Een beter leven voor vluchtelingenkinderen in Griekenland

Natte tenten, onvoldoende sanitair en te weinig eten. Zo wachten duizenden bange kinderen in Griekse vluchtelingenkampen op de winter die komt. Ze zijn hier, soms helemaal alleen, aangekomen vanuit het Midden-Oosten en Afrika, op zoek naar warmte en veiligheid. Is dit de plek waar ze eindigen? Samen staan we op omdat we geloven dat deze kinderen recht hebben op een beter leven. We helpen met voedsel, kleding en onderwijs en proberen hen op een betere plek te krijgen. Ook investeren we in de landen van herkomst in een beter leven voor kinderen.

Dit doen we de komende maanden

De huis-aan-huis collecte vindt plaats tussen 29 november en 5 december: een prachtig moment om juist in de aanloop naar Kerst licht te geven in het vaak donkere bestaan van vluchtelingenkinderen. Dit gaat er vooraf aan de collecteweek:

• juni/juli: Kerk in Actie werft collectecoördinatoren

• augustus/september: Kerk in Actie en de coördinatoren werven collectanten. Kerk in Actie ondersteunt met informatie en materialen.

• oktober: De coördinatoren ontvangen alle benodigde materialen, waaronder de collectebussen.

Kerk in Actie maakt het de collectecoördinatoren zo gemakkelijk mogelijk: wij vragen de vergunningen aan, maken een informatieboekje en een website met daarin alle ins en outs van de collecte, zorgen voor promotiematerialen én we helpen u met het werven van collectanten.

Doet u mee?

Om de huis-aan-huiscollecte van Kerk in Actie tot een succes te maken, zijn er veel mensen nodig. Doet u mee? U kunt zich aanmelden als collectecoördinator of als collectant. via kerkinactie.nl/huisaanhuiscollecte. Alvast hartelijk dank voor uw betrokkenheid!