Liturgiesuggesties voor het gedenken van omgekomen vluchtelingen in uw kerkdienst

Om stil te staan bij de vele vluchtelingen die op weg naar Europa zijn omgekomen, op de Middellandse Zee of elders, heeft Kerk in Actie liturgiesuggesties gemaakt. Deze kunt u verwerken in de dienst van de laatste zondag van het kerkelijk jaar of op een ander moment. Vraag ze gratis aan.

Wereldwijd zijn meer dan 82 miljoen mensen op de vlucht. Sinds 2013 is hun aantal ieder jaar toegenomen. Ieder jaar komen duizenden van hen om, onderweg naar een veiliger plek.

In de kerk herdenken veel gemeenten aan het eind van het kerkelijk jaar de mensen uit de gemeente die het afgelopen jaar zijn overleden. Hiermee nodigen we u uit, ook stil te staan bij en te bidden voor de vele vluchtelingen die op weg naar Europa zijn omgekomen, op de Middellandse Zee of elders. Opdat zij niet worden vergeten.

Deze liturgiesuggesties sluiten aan bij de laatste zondag van het kerkelijk jaar 2020-2021, zondag 21 november. Vraag ze aan door onderstaand formulier in te vullen. U ontvangt een link in uw mailbox om de suggesties te downloaden en te gebruiken.

Ja, ik wil de liturgiesuggesties graag ontvangen:

Lees ook:

Nog altijd zijn er miljoenen mensen over de hele wereld op de vlucht. Op zoek naar veiligheid stranden mensen uit landen als Syrië, Afghanistan en Iran in Griekenland. Hier wacht hen een moeilijke en onzekere tijd. Kerk in Actie ondersteunt drie organisaties die hen opvangen, begeleiden en hen voorzien van voedsel, kleding, zorg en onderwijs.