Collecte van 26 feb 2023

Collecte Kerk in Actie 2023 - Zending (Zambia, 40dagentijd)

Meer dan 20.000 gezinnen in Zambia zijn ouderloos. Het zijn gezinnen met kinderen onder de 18 als gezinshoofd. Lange tijd zorgden opa’s en oma’s voor deze kinderen, nadat hun ouders aan aids waren verleden. Maar als die ook overlijden, staan deze kinderen er alleen voor. De Raad van Kerken in Zambia stimuleert kerken om naar deze kinderen om te kijken. Kerkleiders en maatjes worden getraind om hen te begeleiden en praktisch te ondersteunen.

Lees meer op: kerkinactie.nl/kinderenzambia

Dit is de eerste zondag van de Veertigdagentijd. Kijk voor meer informatie, ideeën en materialen over de 40dagentijdcampagne van Kerk in Actie op kerkinactie.nl/40dagentijd.

Download deze film en bekijk alle vier de Zambia-films over dit werk.

Meer dan 20.000 gezinnen in Zambia zijn ouderloos. Gezinnen met kinderen onder de 18 als gezinshoofd. Lange tijd zorgden opa’s en oma’s voor deze kinderen, als hun ouders aan aids overleden. Maar als die ook overlijden staan veel weeskinderen er alleen voor. De Raad van Kerken in Zambia stimuleert kerken om naar deze kinderen om te kijken. Kerkleiders worden getraind en kinderen praktisch ondersteund.