Collecte van 17 sep 2023

Collecte Kerk in Actie 2023 - Werelddiaconaat (Myanmar)

In het Zuidoost-Aziatische land Myanmar helpt Kerk in Actie kwetsbare groepen om op eigen benen te staan. In 10 dorpen verwerken jonge moeders, jongeren tussen de 18 en 35 jaar en slachtoffers van de gewapende conflicten landbouwgewassen tot consumentenproducten.

Ze verbouwen pinda’s om tot olie te verwerken, of gember om te drogen en te verkopen. Hierdoor groeit hun inkomen en kunnen zij een menswaardig bestaan opbouwen. Kerk in Actie ondersteunt hen met trainingen en kleinschalige leningen.

Gebed voor Myanmar

Sinds het leger begin 2021 met geweld een abrupt einde maakte aan de prille democratie in Myanmar, is het geweld fors toegenomen en voltrekt zich een stille ramp. Kerk in Actie steunt er meerdere partnerorganisaties, die onder zware omstandigheden hulp blijven bieden. Bid mee voor de bevolking in Myanmar.