Gebed voor stille ramp in het Midden-Oosten

Een gebed uit het Midden-Oosten, waar er door het coronavirus ook hele andere schrijnende situaties ontstaan.

We bidden dat de vluchtelingen in hun kampen in Jordanië en Libanon en elders in de regio en de wereld zoveel mogelijk gespaard blijven van de effecten van Covid-19. Dat de solidariteit en hulp die zowel DSPR als Protestantse Kerk in Nederland hen bieden in dit uur van nood hen uitkomst biedt;

We bidden dat de saamhorigheid van mannen en vrouwen in Nazareth religieuze en nationale tegenstellingen overwint. En dat het werk van DSPR en Protestantse Kerk zo mensen kan blijven steunen in hun streven om natuurlijke en door de mens veroorzaakte crises en rampen te overwinnen.

We bidden dat de armen en werklozen, die getroffen zijn door de economische effecten van de COVID 19 pandemie, kracht en steun zullen vinden om de liefde in hun families en de onderlinge solidariteit in hun gemeenschappen te behouden.

We bidden dat de vrouwen in Libanon, Israël en Jordanië met wie we samenwerken met onze partners in de Protestantse Kerk sterk blijven om de sociale en economische effecten van de pandemie te weerstaan, vooral omdat deze hen meer verantwoordelijkheden en druk opleggen.

We bidden dat de pandemie die geen enkel land en geen bevolkingsgroep heeft gespaard, ons leert om de handen ineen te slaan om onze wereld na de pandemie vorm te geven en om van onze religieuze, etnische en nationale verschillen een kleurrijke regenboog van wederzijdse erkenning en samenwerking te maken.

We bidden om goddelijke leiding als we in DSPR en Protestantse Kerk in Nederland schouder aan schouder staan ​​in solidariteit met degenen die onze steun en aandacht nodig hebben in deze tijd van crisis.

We bidden dat door ons werk het geloof van mensen wordt versterkt. Dat het vertrouwen in Gods wijsheid, genade en liefdevolle zorg wordt weerspiegeld in de kracht van onze toewijding aan elkaar en aan onze families en gemeenschappen.

Amen.