Gebed om vrede voor het Midden-Oosten

Door de Iraanse aanval op Israël nemen de spanningen in het Midden-Oosten toe. Inwoners vragen zich vertwijfeld af of een hoopvol leven nog mogelijk is. Rabbi Sigal Asher van Kerk in Actie-partner Rabbis for Human Rights vraagt ons te bidden voor vrede.

Goede God,

Wij bidden U om moed en kracht
in deze tijd vol spanningen.
Geef ons de moed en de kracht om onze levens te heiligen
en het vermogen om een ​​baken van hoop te vinden
dat genezing brengt voor lichaam, geest en ziel,
van elke persoon en elke natie op deze aarde.

Wij bidden U om de veilige terugkeer van de gegijzelden,
om genezing voor degenen die gewond raakten,
en om rust en vrede voor allen die in deze onheilige oorlog zijn omgekomen.
Dat geen geen enkele vrouw of man, meisje of jongen
nog pijn, honger of angst zal kennen.

Mogen wij de moed en de kracht hebben
om een leven vol hoop op te bouwen.
Om een ​​samenleving te realiseren
waarin we in veiligheid kunnen wonen,
ieder onder zijn eigen wijnstok en onder zijn eigen vijgenboom.

Mogen wij de moed en kracht krijgen
om vrede te sluiten op deze aarde,
vrede tussen ons allemaal, in heel het land,
tussen alle naties en met de hele schepping.

Amen

Geschreven door Rabbi Sigal Asher, vertaald in het Engels door Rabbi Dana Sharon, beiden werkzaam voor Rabbis for Human Rights

Jongeren leren meer over mensenrechten

Rabbis for Human Rights is een Israëlische mensenrechtenorganisatie. Kerk in Actie steunt een programma dat deze organisatie aanbiedt op een aantal pre-military academies in Israël. Jaarlijks krijgen duizend studenten er, in het jaar voordat ze het leger ingaan, les over mensenrechten, sociale gerechtigheid en het jodendom. Op deze manier worden jongeren voorbereid op hun tijd in het leger, waarin ze vaak onder moeilijke omstandigheden moreel lastige beslissingen moeten nemen. Kerk in Actie ondersteunt het werk van Rabbis for Human Rights via het programma werelddiaconaat.

Geef voor dit werk

Jongeren in Israël hebben vaak weinig kennis van de politieke en historische realiteit van hun land. Met een speciaal onderwijsprogramma leert mensenrechtenorganisatie Rabbis for Human Rights jonge Israëli’s - voor hun verplichte diensttijd begint - meer over mensenrechten en welke plek deze in het jodendom hebben.

Blijf op de hoogte van Jongeren leren meer over mensenrechten