Ontbijtservice van de kerk

Pijl naar links Ideeën

Wat heb je nodig?

• Ingrediënten voor een ontbijt
  • Een ruimte om de ontbijtjes klaar te maken
  • Verpakkingsmateriaal voor de ontbijtjes
  • Een leuk kaartje met informatie over het project om in de tasjes te stoppen

Wat moet je regelen?

• Bepaal wie deze activiteit het beste kan organiseren. Taken: Publiciteit, inkoop, ontbijtjes klaarmaken, bezorgen.
  • Bepaal de dag en het tijdstip waarop je de ontbijtjes wilt bezorgen. Koppel dit bijvoorbeeld aan moeder- of vaderdag.
  • Bedenk waaruit het ontbijt moet bestaan en stel de prijs vast. Maak een apart ontbijt voor kinderen tegen halve prijs of biedt ook een gezinsontbijt aan.
  • Regel een geschikte plek om de ontbijtjes klaar te maken en wie dat gaan doen.
  • Regel wie de ontbijtjes gaan rondbrengen. Dit kunnen leuke taken zijn voor kinderen en jongeren.
  • Publiciteit: maak via alle mediakanalen van je gemeente bekend dat men voor de vastgestelde dag een ontbijt kan bestellen. Geef aan waar het ontbijt uit bestaat, wat de prijs per persoon is, hoe laat je komt bezorgen, hoe en tot wanneer je je kunt aanmelden en betalen. Geef duidelijke informatie over het project dat je met de actie ondersteunt. Maak bijvoorbeeld een mooie kaart of flyer dat je bij het ontbijt in de tas stopt. Wil je ook mensen buiten je kerk erbij betrekken, informeer hen dan via de plaatselijke media.
  • Maak een (foto)verslag van de actie en publiceer dat in het kerkblad, de website en/of de plaatselijke krant. Maak meteen de opbrengst bekend en vertel waar die voor bestemd is.

Hoe maak je deze actie fondsenwervend?

• Bepaal de kosten van het ontbijt en verhoog dit met een bedrag dat bestemd wordt voor Kerk in Actie.
  • Vraag zoveel mogelijk middenstanders (bijvoorbeeld supermarkten) om de actie te sponsoren.

Variant

Taartservice: laat gemeenteleden diverse soorten taarten bakken en bezorgen.