Kerstwandeling of lichtjestocht

Pijl naar links Ideeën

Een kerstwandeling of lichtjestocht is een laagdrempelige manier om mensen te laten kennismaken met het kerstverhaal uit de Bijbel. De organisatie van zo’n lichtjestocht of kerstwandeling vergt de nodige tijd in de toch al drukke decembermaand. Hier vindt u meer informatie over de voorbereidingen en het financiële plaatje, handige draaiboeken, een voorbeeld van een kerstwandeling en twee voorbeelden van een lichtjestocht.

De aftrap: wat moet er gebeuren?

Voor een geslaagde activiteit is het nodig om in de voorbereidende werkgroep te beginnen met het bespreken van een aantal punten. Gaat de kerk het zelf organiseren of vindt er een samenwerking plaats met andere kerken? En voor welke doelgroep is de wandeling? Een download met vijf te bespreken punten.

Draaiboek organisatie en PR

Wat moet er stap voor stap gebeuren om dit evenement tot een succes te maken? Download het draaiboek!

Tien tips voor de communicatie

Hier vindt u een aantal tips die de communicatie verstevigen en vergemakkelijken. Een aanvulling op het draaiboek dat u hierboven kunt downloaden.

Het financiële plaatje

Het organiseren van een kerstwandeling of lichtjestocht hoeft niet duur te zijn. Er zijn kerken die voor een bedrag van rond de € 1500,- klaar zijn. In deze download zetten we een aantal kostenposten op een rij waar u rekening mee moet houden. En we geven tips om inkomsten te genereren of de kosten te beperken.