Kerk in Actie start noodhulp voor Soedan

Kerk in Actie start een noodhulpactie voor Soedan. Opeenvolgende calamiteiten dreigen uit te lopen op een grote humanitaire ramp in dat land.

Afgelopen zondag bezweek in het Afrikaanse land een dam als gevolg van hevige regenval. Tientallen mensen zijn als gevolg van deze dambreuk omgekomen, complete dorpen zijn weggevaagd en de drinkwatervoorziening voor meer dan een half miljoen mensen loopt gevaar.

Deze noodsituatie volgt op veel andere rampen die in Soedan en omringende landen plaatsvinden. Zo wordt het Afrikaanse land al anderhalf jaar geteisterd door een burgeroorlog met tienduizenden doden en nog veel meer vluchtelingen tot gevolg. Er is honger en nu dreigt er tot overmaat van ramp een gigantisch watertekort.

Via haar noodhulpprogramma helpt Kerk in Actie wereldwijd op plekken van ontreddering en wanhoop, zoals in Soedan, door te zorgen voor water en middelen waarmee gezinnen in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Kerk in Actie trekt hierin samen op met een internationaal netwerk van kerken en organisaties.

Geef ook voor Soedan