‘Mijn eenmalige gift’: alternatief voor acceptgiro

Per 1 juni 2023 is de acceptgiro als betaalmiddel verdwenen. Met het alternatief ‘Mijn eenmalige gift’ kunnen donateurs hun goede doel veilig en makkelijk blijven ondersteunen. Dat geldt ook voor donateurs van Kerk in Actie.

Door de snelle toename van internetbankieren is het gebruik van de acceptgiro enorm afgenomen. Dat geldt niet voor het gebruik door donateurs van goede doelen. Uit onderzoek van Goede Doelen Nederland bleek dat in 2020 ruim 30 procent van alle eenmalige giften nog betaald werd via de acceptgiro.

Veilig en betrouwbaar

Ook voor Kerk in Actie zijn deze giften van cruciaal belang om noodhulp te bieden en op te komen voor de meest kwetsbaren in de wereld. De goede doelen-sector heeft Mijn eenmalige gift ontwikkeld voor donateurs, omdat deze methode praktisch hetzelfde werkt als de acceptgiro. Jurjen de Groot, directeur Kerk in Actie, is dankbaar dat met dit veilige en makkelijk te gebruiken alternatief. “Met ‘Mijn eenmalige gift’ bieden we onze donateurs een veilig en makkelijk betaalmiddel. Zonder hun onvoorwaardelijke steun zouden we ons wereldwijde werk niet kunnen doen.”

Zo kun je ‘Mijn eenmalige gift’ gebruiken

Je kunt op twee manieren aan de slag met het nieuwe betaalmiddel:

• De kaart die je per post ontvangt met pen invullen en in de meegestuurde retourenvelop opsturen naar Kerk in Actie.
  • Een internetoverboeking doen aan Kerk in Actie door de betaalinformatie op Mijn eenmalige gift over te nemen in de bankomgeving of de QR-code te scannen.

Na 1 juni 2023 worden acceptgiro’s door de bank niet meer geaccepteerd als betaalmiddel.

Bekijk hier een filmpje met toelichting: