Nieuw verschenen: 'Zeven brieven uit de wereldkerk'

Op 30 mei verscheen het boek Zeven brieven uit de wereldkerk. In dit boek houden 7 niet-westerse kerkleiders en theologen uit het netwerk van Kerk in Actie de GZB en Verre Naasten de kerk in Nederland een spiegel voor: om te bemoedigen, uit te dagen en te inspireren.

Lange tijd speelde de kerk in West-Europa een centrale rol in de samenleving. Tegenwoordig zijn kerken in zwaar weer terechtgekomen. Geloven in God is niet meer vanzelfsprekend en jongeren haken af. Op andere plekken in de wereld groeit en bloeit de kerk. Wat is het geheim van kerken in Afrika, Azië en Latijns-Amerika? Hoe kijken niet-westerse christenen aan tegen de situatie van de kerk in het westen, en die van Nederland in het bijzonder? Wat zouden wij van hen kunnen leren?

Elke brief wordt gevolgd door een eerste reactie en materiaal voor verwerking en toepassing. Hierdoor is het uitermate geschikt voor bespreking binnen kringen, bijbelstudiegroepen of kerkgemeenschappen. Vanuit Kerk in Actie reageert Karin van den Broeke op een brief van Robert Setio, predikant van de Gereja Kristen Indonesia (GKI).  Setio is als decaan verbonden aan de faculteit theologie van de Duta Wacana Christian University, Jogjakarta, een partner van Kerk in Actie.

Kijk ook op het online platform www.zevenbrieven.nl voor meer informatie over het project.

Online seminar 14 juni
Op 14 juni 2022 is er een online seminar rondom deze uitgave in samenwerking met Weetwatjegelooft.nl.