Kerst 2024: Help kinderen in Oekraïne de oorlog door

Help kinderen in Oekraïne de oorlog door

Kerst 2024: Help kinderen in Oekraïne de oorlog door

Er is in Oekraïne geen kind dat niet lijdt onder de oorlog. Daarom komt Kerk in Actie tijdens Advent en Kerst 2024 opnieuw in actie voor kinderen in Oekraïne.  Kerk in Actie biedt veiligheid, stabiliteit en psychosociale ondersteuning, want dat hebben Oekraïense kinderen nodig. Door de jarenlange contacten met  partnerkerken in Oekraïne kan Kerk in Actie overal in het land hulp bieden. Families krijgen voedsel- en zadenpakketten, zodat er toch eten op tafel is. Ook geven kerken tijdelijk onderdak aan gezinnen die alles moesten achterlaten. Kinderen hebben er een veilige plek om te spelen en krijgen psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven of te herstellen van trauma’s.

Hoe kan jouw gemeente helpen?

Jouw gemeente kan op de volgende manieren helpen om geld in te zamelen voor kinderen in Oekraïne:

• Organiseer de huis-aan-huiscollecte van Kerk in Actie in jouw woonplaats (18 t/m 23 november)
  • Maak een online collectebus aan met je gemeente (of vraag gemeenteleden dit zelf te doen)
  • Collecteer met Kerst voor kinderen in Oekraïne. Er komen materialen beschikbaar om deze collecte aan te kondigen in je kerk.

Materialen voor in je gemeente

Deze collectematerialen komen in de loop van het jaar beschikbaar:

Steun dit werk

Via het programma noodhulp helpt Kerk in Actie kinderen in Oekraïne. Je kunt dit werk steunen door je bijdrage aan dit programma over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. 'Kinderen Oekraïne' of doneer online. Hartelijk dank!