Collecte van 25 dec 2023

Collecte Kerk in Actie 2023 - Kinderen in de knel (Oekraïne, Kerstcollecte)

Vallen, opstaan en weer doorgaan. De veerkracht van de mensen in Oekraïne is bewonderenswaardig. Ondanks de oorlog bouwen ze elke dag aan hun toekomst. Voor zichzelf, maar vooral voor hun kinderen, de toekomst van het land. Wij helpen hen graag deze verschrikkelijke tijd zo goed mogelijk door te komen.

Met opvangplekken waar ze kunnen opwarmen en spelen. Met voedsel. Met gebouwen zodat ze naar school kunnen gaan. En met psychosociale hulp om trauma’s te voorkomen of te beperken. Bouw je mee aan een hoopvolle toekomst voor Oekraïne?

Meer lezen: kerkinactie.nl/oekraine en kerkinactie.nl/kerst.

Vertoon deze films

Download dit filmpje (bijvoorbeeld voor gebruik in je kerkdienst)

Veiligheid, stabiliteit en psychosociale ondersteuning. Dat wil Kerk in Actie bieden aan kinderen in Oekraïne. Door de jarenlange contacten met Oekraïense kerken kan Kerk in Actie hulp bieden in het hele land. Kinderen krijgen een veilige plek om te spelen, psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven en Oekraïense gezinnen ontvangen voedsel- en zadenpakketten, zodat ze toch eten op tafel hebben.