Collecte van 3 nov 2024

Collecte Kerk in Actie 2024 - Zending (Ghana)

Ghana is een overwegend christelijk land, maar in het droge noorden zijn christenen in de minderheid. Vooral in de afgelegen dorpen is het leven een uitdaging, met slechte wegen en tekort aan schoon drinkwater en elektra. Kerken in Noord-Ghana leiden sterke voorgangers op, die de uitdagingen van hun leefomgeving begrijpen en de mensen kunnen ondersteunen.

Ook leren kinderen, met behulp van de Bijbel, lezen in eigen taal. Dit is voor hen een manier om beter mee te komen op school en zo uit de armoede te ontsnappen.

Download en vertoon deze film

Lees meer op: kerkinactie.nl/kerknoordghana

Ghana is een overwegend christelijk land, maar in het droge noorden zijn moslims in de meerderheid. Vooral het leven in afgelegen dorpen is een hele uitdaging met slechte wegen en tekort aan schoon drinkwater en elektra. Kerken in Noord-Ghana leiden sterke voorgangers op, die mensen kunnen ondersteunen. Ook leren kinderen de Bijbel lezen in hun eigen taal.