Collecte van 4 mei 2025

Collecte Kerk in Actie 2025 - Noodhulp (Soedan)

In april 2023 brak een burgeroorlog uit in Soedan. Tot nu toe zijn meer dan 13.000 mensen omgekomen en 7,3 miljoen mensen gevlucht, waarvan 1,5 miljoen naar het buitenland.

Noodhulp aan vluchtelingen uit Soedan

Via haar internationale (kerkelijke) netwerk biedt Kerk in Actie hulp aan vluchtelingen in Soedan en buurlanden Zuid-Soedan en Ethiopië. Vluchtelingen ontvangen landbouwmaterialen, schoon drinkwater, keukengerei, zeep en wasmiddel. Op opvanglocaties kunnen kinderen sport, spel, onderwijs en traumahulp krijgen. Ouders krijgen voorlichting over de risico’s die hun kinderen lopen op misbruik en mensenhandel.

Meer lezen: kerkinactie.nl/soedan

Sinds op 15 april 2023 hevige gevechten losbarstten in Soedan, zijn honderden mensen omgekomen, waaronder onschuldige burgers. Meer dan 2,1 miljoen mensen zijn op de vlucht geslagen. Samen met partnerorganisaties ter plaatse biedt Kerk in Actie noodhulp.