Project

Noodhulp vluchtelingen Soedan

in Zuid-Soedan

Sinds op 15 april 2023 hevige gevechten losbarstten in Soedan, zijn honderden mensen omgekomen, waaronder onschuldige burgers. Meer dan 2,1 miljoen mensen zijn op de vlucht geslagen. Samen met partnerorganisaties ter plaatse biedt Kerk in Actie noodhulp.

Partnerorganisaties van Kerk in Actie in de buurlanden Zuid-Soedan en Ethiopië zijn direct in actie gekomen om vluchtelingen uit Soedan op te vangen. Zij bieden noodhulp, waaronder keukengerei en hygienepakketten met zeep, wasmiddel en maandverband. Ook zetten zij zich in voor de bescherming van meisjes en vrouwen: in de chaos van de vlucht en overvolle opvanglocaties zijn zij kwetsbaar voor (seksueel) misbruik en mensenhandel.

Vluchtelingen die op doorreis zijn krijgen geld, en kinderen krijgen zoveel mogelijk tóch onderwijs. Ook is er aandacht voor traumaverwerking en worden kinderen beschermd tegen (seksueel) geweld.

Steun dit werk

Steun dit werk via het programma Noodhulp met een bijdrage op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. noodhulp Soedan of doneer online. Hartelijk dank.

Geef voor noodhulp

Meer weten? Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief.

Verhalen