Collecte van 9 mrt 2025

Collecte Kerk in Actie 2025 - Zending (China, Veertigdagentijd)

In Hongkong werken ruim 400.000 Aziatische migranten, vooral vrouwen. Zij zijn kwetsbaar voor misbruik en misstanden. Kerk in Actie ondersteunt deze vrouwen met tijdelijk onderdak, medische zorg, psychosociale begeleiding en juridische hulp.

Aziatische migranten die in Hongkong werken worden soms opeens ontslagen en staan dan zonder inkomen en onderdak op straat. Anderen worden misbruikt of staan er bij ziekte alleen voor. Kerk in Actie ondersteunt deze vrouwen met tijdelijk onderdak, medische zorg, psychosociale begeleiding en juridische hulp. Ook kunnen vrouwen bijbel- of koranstudies, cursussen Engels en computervaardigheden volgen, en krijgen ze hulp om hun positie te versterken.

In Hongkong werken ruim 400.000 Aziatische migranten, vooral vrouwen. Hun positie is kwetsbaar: soms worden ze opeens ontslagen en staan dan zonder inkomen en onderdak op straat. Anderen worden misbruikt of staan er bij ziekte alleen voor.