Project

Jongeren leren meer over mensenrechten

in Israël

Jongeren in Israël hebben vaak weinig kennis van de politieke en historische realiteit van hun land. Met een speciaal onderwijsprogramma leert mensenrechtenorganisatie Rabbis for Human Rights jonge Israëli’s - voor hun verplichte diensttijd begint - meer over mensenrechten en welke plek deze in het jodendom hebben.

Ook zijn er ontmoetingen met leeftijdsgenoten, zoals Palestijnse jongeren uit de Westbank of asielzoekers uit Afrika. Hierdoor leren jonge studenten op een nieuwe manier naar hun landgenoten kijken. Kerk in Actie ondersteunt dit belangrijke werk.

Steun dit werk

Via het programma werelddiaconaat helpt Kerk in Actie jongeren in Israël met een onderwijsprogramma over hun (mensen)rechten. Je kunt dit werk steunen door je bijdrage aan dit programma over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. het projectnummer 'W 9111891' of doneer online. Hartelijk dank!

Meer weten? Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief.

Verhalen