Gebed voor India

India heeft op dit moment te maken met veel coronabesmettingen. Er is nauwelijks plaats in de ziekenhuizen voor de vele zieke mensen. De wanhoop is groot. Wij bidden voor India.

God,

De realiteit in India is op dit moment gitzwart.
Daarom roepen we vandaag tot U.

We zien beelden van sirenes op de straat,
horen over het schrijnend tekort aan zuurstof,
de rijen bij ziekenhuizen en overvolle crematoria.
Het is een overweldigende en beangstigende realiteit.

God, wij vragen U, wees met de Indiërs,
geef kracht aan bange harten nu de nood zo hoog is.

We denken ook aan onze partners in India,
die in deze moeilijke omstandigheden er proberen te zijn voor de mensen om hen heen.
En aan de kerken daar - in het besef hoe moeilijk het voor onze medechristenen is om in de huidige omstandigheden er te zijn voor elkaar,
betekenisvol afscheid te nemen en steun te vinden in de kerk.

Daarom roepen we vandaag tot U: wees met hen,
en met de wereld in deze moeilijke tijd die al zo lang duurt.

Lees ook:

In de Zuid-Indiase textielstad Tirupur wonen zo’n 150.000 migranten, sommigen met hun hele gezin. Omdat ouders de hele dag werken, worden veel kinderen aan hun lot overgelaten. En doordat zij de lokale taal niet spreken, gaan ze niet naar school. Partnerorganisatie van Kerk in Actie SAVE biedt 200 migrantenkinderen onderwijs in zowel hun moedertaal als de lokale taal. Na een jaar kunnen ze doorstromen naar het regulier onderwijs. Ook zorgt SAVE voor voedzame middagmaaltijden en buitenschoolse activiteiten.

Blijf op de hoogte van Alle kinderen naar school