Jubileum: Marijke Werimon-Bakker 50 jaar in Papoea!

Op 17 februari 1971, vijftig jaar geleden, kwam Marijke Werimon-Bakker aan in Papua. Ze ging werken bij Vrouwencentrum P3W. Inmiddels is Marijke al lang en breed met pensioen, maar ze is nog steeds hecht verbonden met P3W. Ook houdt ze nauw contact met mensen in Nederland en elders op de wereld. De vrouwen van P3W zette Marijke met een verrassings-jubileumviering in het zonnetje.

Ook vanuit Nederland hebben veel mensen Marijke gefeliciteerd en toegesproken, via filmpjes die zij vooraf hadden opgenomen en toegestuurd. Rommie Nauta, manager van Kerk in Actie, stuurde namens Kerk in Actie een felicitatiekaart met de volgende woorden:

Lieve ibu Marijke,
Vijftig jaar in Papua! Van harte gefeliciteerd met dit bijzondere jubileum. Je inzet voor de kerk van Papua, voor vrouwen en meisjes, voor familie en vrienden is een reden voor grote dankbaarheid.
Voor Kerk in Actie ben je een vraagbaak, wijze raadsvrouw, ambassadeur voor Papua en hartelijke gastvrouw. Wat zou het fijn zijn weer op de waranda van het guesthouse van P3W te kunnen zitten!
We bidden om een zegen voor jou, je gezin en allen in Papua die we in ons hart meedragen.
Warme groeten van je collega's van Kerk in Actie, Rommie Nauta
Op de foto is Marijke te zien op het jubileumfeest, samen met haar jongste zoon en kleindochter.

Overal in West Papoea zijn vrouwen actief betrokken bij de ontwikkeling van hun land en volk. Dat is hard nodig maar niet vanzelfsprekend in een maatschappij, waar vrouwen traditioneel voorbestemd zijn tot een leven binnenshuis. Veel van hen zijn nauwelijks opgeleid. Het vormingscentrum P3W leidt vrouwen op, zodat ze vol zelfvertrouwen kunnen bouwen aan de kerk en de samenleving.

Blijf op de hoogte van Sterke vrouwen in de kerk (Papoea)