Noodkreet: help kinderen in Gaza en Israël

Kinderen in Gaza en Israël overkomt wat geen enkel kind zou mogen meemaken. Daarom komt Kerk in Actie voor hen in actie en biedt hulp voor nu en voor de toekomst, zoals medische zorg, voedsel, kleding, traumahulp en vredesopbouw. Help mee!

Kinderen die gewond zijn, die huilen om het verlies van hun ouders, die je getraumatiseerd en met een lege blik aankijken… Na al die vreselijke maanden wil je van dit soort beelden uit Gaza en Israël soms het liefst wegkijken. En toch mogen we dát juist niet doen. Hoe je ook denkt over wat er daar gebeurt: kinderen mogen nooit het slachtoffer zijn.

Altijd angst

De escalatie van geweld in het Midden-Oosten heeft sinds oktober 2023 aan duizenden kinderen het leven gekost. Nog veel meer leven er elk moment van de dag in angst. Ze zijn zowel lichamelijk als psychisch in groot gevaar. Een groot deel van de ruim 1 miljoen kinderen in Gaza is ondervoed, bijna allemaal hebben ze extreme stress, scholen zijn gesloten. Ook in Israël zijn kinderen slachtoffer van geweld en onzekerheid, en ook zij hebben hulp nodig.

Hulp voor nu en voor de toekomst

Kerk in Actie helpt via haar noodhulpprogramma wereldwijd mensen in nood, en dus ook in Gaza en Israël. In deze moeilijke omstandigheden gaan we door met ons werk, en zodra de grenzen weer open zijn, schalen we de hulp meteen op. We bieden hulp voor nu en voor de toekomst, zoals medische zorg, voedsel, kleding, traumahulp en vredesopbouw.

Kinderen in Gaza en Israël overkomt wat geen enkel kind zou mogen meemaken. Daarom komen we voor hen in actie en doen we een dringend beroep op jou. Geef wat je kunt missen. Je kunt je gift voor het noodhulpprogramma van Kerk in Actie overmaken via rekeningnummer NL89 ABNA 0457 457 457 o.v.v. Noodhulp, of klik op de rode button.

Geef nu

Bid mee:

De gebeurtenissen in Israël en Gaza hebben dramatische gevolgen. Het leed onder zowel Joden als Palestijnen is onbeschrijflijk. Kerk in Actie ondersteunt via haar noodhulpprogramma wereldwijd mensen in nood. Dat doen we nu ook in Israël en Gaza.