“Ik ben de mensen die dit mogelijk maakten dankbaar”

Prudence heeft haar eigen kapperszaak

In Zambia zijn 20.000 gezinnen met tieners als gezinshoofd, meestal omdat hun ouders overleden zijn aan aids. Dankzij uw steun aan Kerk in Actie krijgen Zambiaanse kerken de middelen om zich in afgelegen gebieden in te zetten voor kinderen die er alleen voor staan, zoals Prudence.

Prudence heeft geen ouders meer en raakte al jong zwanger. Ze heeft twee kinderen, terwijl ze nog maar 18 jaar is. Via de kerk kreeg Prudence de kans het kappersvak te leren. Inmiddels heeft ze haar eigen kapsalon, waar ze ook allerlei producten verkoopt.

Prudence vertelt: “Mijn leven is nu veranderd. De manier waarop ik nu leef, is niet zoals het was. Ik ben nu in staat om voldoende eten te kopen, wat me eerst niet lukte. Ik ben de mensen die dit mogelijk maakten dankbaar. Ik hoop dat ze op deze manier ook anderen in nood kunnen helpen, zodat ze hun leven kunnen verbeteren.”

Bekijk de film over Prudence

Steun via Kerk in Actie tieners zoals Prudence, die er alleen voor staan: www.kerkinactie.nl/weeskinderenzambia

Meer dan 20.000 gezinnen in Zambia zijn ouderloos. Gezinnen met kinderen onder de 18 als gezinshoofd. Lange tijd zorgden opa’s en oma’s voor deze kinderen, als hun ouders aan aids overleden. Maar als die ook overlijden staan veel weeskinderen er alleen voor. De Raad van Kerken in Zambia stimuleert kerken om naar deze kinderen om te kijken. Kerkleiders worden getraind en kinderen praktisch ondersteund.

Blijf op de hoogte van Maatjes voor gezinnen zonder ouders