Gebed voor Haïti

Wij vragen uw voorbede voor de mensen in Haiti, die 14 augustus 2021 getroffen werden door een zware aardbeving. Daarnaast vragen wij u om uw financiële steun om noodhulp te kunnen bieden: www.kerkinactie.nl/haiti

Heer, wij vragen Uw nabijheid bij de mensen in Haïti,
mensen met een enorm Godsvertrouwen,
mensen met een enorme levenskracht, veerkracht en doorzettingsvermogen.
Hoeveel kan een mens dragen, God?
Wees hen nabij die worden getroffen door ramp na ramp.
Wees hen nabij zodat ze niet breken en hoop blijven houden dat het ooit goed komt.

Na de zware aardbeving van 2010 worden zij ook nu, elf jaar later, weer zwaar getroffen: opnieuw door een zware aardbeving, daarna door een tropische storm,
een maand geleden door de moord op hun president.
Buiten hun familie, hun dorp, hun kerk en God is er weinig waarop ze kunnen vertrouwen.
Eén van de armste landen ter wereld, waar mensen het keer op keer zwaar te verduren hebben.

Wilt u ook bij de vrouwen van Haïti zijn, die vaak de eerst verantwoordelijken zijn om te zorgen voor voldoende voedsel en water voor hun gezinnen. Wilt u bij ieder zijn die een geliefde moet missen en die de grond onder zijn bestaan ziet wegvallen. Wilt u bij ieder zijn die de handen uit de mouwen steekt om hulp te verlenen.

Heer, we danken u voor de verbondenheid die we als kerken en christenen mogen voelen met de kerken en christenen in Haïti. Wilt u hen de kracht en de financiële middelen geven, zodat ze samen met hulporganisaties wereldwijd en met hun eigen overheid hulp kunnen bieden aan ieder die dat nodig heeft. Geef dat ze een luisterend oor en troost kunnen bieden aan ieder die het leven niet meer ziet zitten.

Geef de mensen in Haïti de kracht om hun land weer op te bouwen.

Geef voor Haiti

Meer informatie: www.kerkinactie.nl/haiti