Samen bidden met de kerk in Indonesië

Ds Hananto Kusomo uit Salatiga, Indonesië, bestuurslid van partnerorganisatie Trukajaya, deelt een gebed met ons om samen als kerk in Nederland en Indonesië te bidden

Ds Hananto Kusomo schrijft:
"Mijn naam is ds Hananto Kusomo uit Salatiga, Indonesië. Ik ben één van de bestuursleden van Trukajaya en wij zijn heel blij om samen met jullie te delen in de Geest van Jezus Christus, in het Lichaam van Jezus Christus. Wij kijken uit naar Gods leiding en zegen in ieder deel van de kerk in Nederland en in Indonesië. Dus mag ik u vragen om samen te bidden? Dank u en Gods zegen gewenst."
(Onder de video staat de Nederlandse tekst van dit gebed.)

Gebed

Hemelse Vader,

we willen U danken voor Uw zegen. Er zijn veel sociale en gezondheidsproblemen in de wereld momenteel, maar U geeft een oplossing voor ieder probleem. Want U zelf bent in Jezus Christus naar deze wereld gekomen om samen te lijden en in al onze pijn te delen. U laat ons nooit alleen. Dus we komen samen, lieve God, zodat U ons wezen, dienst en werk kunt zegenen, speciaal nu in de kerken in Nederland en in Indonesië.

We geloven dat u ook Kerk in Actie en Trukajaya zult zegenen in hun samenwerking om mensen te dienen zodat zij ook Uw liefde en hulp leren kennen. We ervaren Uw zegen in ons werk, door Jezus Christus die onze Gids, Redder en Heer is en in ons leeft door de Heilige Geest. Daarom zijn we niet bang door de toekomst. U bent altijd bij ons in Jezus Christus. Daarom danken we U Heer en verhogen wij Uw naam voor altijd. In Jezus naam, amen.

Het Indonesische eiland Java is vruchtbaar door vulkanische grond, vooral het oosten en westen. Meer in het midden wonen veel arme boerengezinnen, die maar nauwelijks rond kunnen komen. Vooral in de dorpen Sumberejo en Gilangharjo zijn mensen erg arm. In Sumberejo leeft de helft van de 1.613 gezinnen in armoede en heeft hulp nodig om te overleven. In Gilanghargo treft 16 procent van de 3.749 gezinnen dit lot.

Blijf op de hoogte van Een beter inkomen voor Javaanse boeren