Noodhulp Oekraine

in Oekraïne

Veiligheid, stabiliteit en psychosociale ondersteuning. Dat wil Kerk in Actie bieden aan kinderen in Oekraïne. Door de jarenlange contacten met Oekraïense kerken kan Kerk in Actie hulp bieden in het hele land. Kinderen krijgen een veilige plek om te spelen, psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven en Oekraïense gezinnen ontvangen voedsel- en zadenpakketten, zodat ze toch eten op tafel hebben.

Op centrale plekken in getroffen steden staan mobiele locaties waar kinderen en hun ouders kunnen opwarmen en hun verhaal kwijt kunnen. Kerk in Actie helpt ook bij het herstel van kapot gebombardeerde schoolgebouwen, zodat kinderen kunnen blijven leren.

In dit filmpje vertellen kinderen in Oekraïne hun indringende verhaal:

Download dit filmpje (bijvoorbeeld voor gebruik in je kerkdienst)

Kerk in Actie en Giro555

Samen met Giro555 heeft Kerk in Actie veel geld opgehaald voor de noodhulp in Oekraïne. Wat er met dit geld gebeurt lees je via onderstaande button.

Noodhulp Kerk in Actie in Oekraïne en buurlanden met 555-geld

Steun dit werk

Via het programma noodhulp helpt Kerk in Actie kinderen in Oekraïne. Je kunt dit werk steunen door je bijdrage aan dit programma over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. 'Noodhulp Oekraïne' of doneer online. Hartelijk dank!

Wat kun je doen met je kerkelijke gemeente?

Meer weten? Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief.