Gebed voor de vluchtelingen op Lesbos

Natte tenten, onvoldoende sanitair en te weinig eten. Zo wachten duizenden vluchtelingen, waaronder veel kinderen, in Griekse vluchtelingenkampen. Ze zijn hier aangekomen uit landen als Afghanistan, Syrië, Congo en Ethiopië, op zoek naar warmte, veiligheid en een betere toekomst. Is dit de plek waar ze eindigen? Hun situatie is urgenter dan ooit. We bidden voor hen.

Heer onze God,

Vanuit diepte van ellende
roepen wij tot U,
machtige God, Hoeder van de arme, weduwe en wees,
Beschermer van vreemdeling en vluchteling.
Dat uw Koninkrijk kome,
dat Uw recht gedaan wordt,
dat U recht wordt gedaan
door mensen, overheden en gewone mensen
van vlees en bloed.
Breng redding aan de rechtelozen
op Lesbos en zoveel andere plaatsen
waar mensen hunkeren naar vrede en veiligheid.
In naam van Jezus, onze Heer,
die ons aankijkt door de ogen van de minsten onder hen.

Amen.

Gert Binnendijk
Predikant met bijzondere opdracht (Protestantse Kerk in Nederland) en geestelijk verzorger verpleeg-, behandel en Huntingtoncentrum Topaz Overduin in Katwijk
Lees ook:

Nog altijd zijn er miljoenen mensen over de hele wereld op de vlucht. Op zoek naar veiligheid stranden mensen uit landen als Syrië, Afghanistan en Iran in Griekenland. Hier wacht hen een moeilijke en onzekere tijd. Kerk in Actie ondersteunt drie organisaties die hen opvangen, begeleiden en hen voorzien van voedsel, kleding, zorg en onderwijs.

Blijf op de hoogte van Opvang voor gestrande vluchtelingen