Op zoek naar veiligheid

Veel mensen zijn nog dagelijks slachtoffer van geweld en natuurrampen. Ze zijn op zoek naar een veilige plek om te overleven. Kerk in Actie biedt noodhulp en wederopbouw. Daarnaast richten we ons op rampenpreventie. We maken mensen weerbaar voor klimaatverandering en andere bedreigingen. We zijn er voor vluchtelingen, ook in Nederland. Sta je ook klaar voor mensen in nood? Steun onderstaande projecten.

Op zoek naar veiligheid

Geef voor noodhulp

Wat kunnen kerken doen?

• Vraag je Kerk in Actie-consulent om mee te denken.
  • Maak gebruik van materialen van Kerk in Actie, ook het kindermateriaal.
  • Vraag een prakische workshop aan bij je Kerk in Actie-consulent.
  • Laat je inspireren op een regionale diaconale dag.
  • Vraag via Zingenindekerk.nl een concert aan in je kerk en bestem opbrengst voor project van Kerk in Actie.
  • Kom in actie voor vluchtelingen in Nederland.

Internationale kerkelijke samenwerken bij rampen

Kerk in Actie draagt bij aan het noodhulpfonds van de het internationale kerkelijk netwerk ACT Alliance (Action by Churches Together), zodat we als kerken snel in actie kunnen komen bij rampen. Plaatselijke kerken en organisaties weten waar de nood het hoogst is, zij zijn al ter plaatse en blijven ook aanwezig als de eerste nood voorbij is. Samen zijn we de kerk in actie, wereldwijd.

Samenwerkende hulporganisaties in Nederland (Giro555)

Bij een uitzonderlijke ramp slaan de samenwerkende hulporganisaties de handen ineen om samen in Nederland een Nationale Actie te voeren. Bekijk de meest actuele actie op: www.giro555.nl en de rapportages van eerdere acties.